Bushindernissen Leek in sneltreinvaart opgelost

Voor een vlotte doorstroming van het stads- en streekvervoer in Groningen is meer nodig dan een vrije busbaan. Dat blijkt uit de digitale knelpuntenanalyse die Joris Hoogenboom van BonoTraffics uitvoerde in opdracht van Q-link in Groningen. “Het snelle busnetwerk in en rond Groningen van Q-link functioneert niet altijd optimaal, omdat sommige routes – vooral aan de westkant en de zuidzijde van de stad – onbetrouwbaar zijn. Ook als die deels uit vrije busstroken bestaat’’, zegt onderzoeker Joris Hoogenboom. In een artikel in het Dagblad van het Noorden vertelde hij hier meer over.

BonoTraffics werkt sinds 2013 met open data. ’’ Waar het vroeger met veldwerk veel tijd en moeite kostte om een betrouwbare analyse te maken, kan het nu met de beschikbare open data en onze tool Ovit snel gaan, zo blijkt. Volgens Joris Hoogenboom maakt de nieuwe methode vlot en op grote schaal inzichtelijk op welk traject problemen ontstaan en wat oplossingen kunnen zijn.

Wilt u meer informatie over de knelpuntanalyses, open data en/of onze tool Ovit, neemt u dan contact op met Joris Hoogenboom, jhoogenboom@bonotraffics.nl